„Máš odvahu byť naozaj sám sebou, práve tu a teraz, a nič ti nemôže stáť v ceste.“
Z knihy Johnatan Seagull od Richarda Bacha.
Tentokrát si naše nahliadnutie do kozmetického sveta vyžaduje uviesť citát. Nie je to náhoda, že značka má v logu čajku, aj ona má s uvedenou vetou súvislosť. V Laboratóriách GERnétic sú tieto slová inšpiráciou pre každodennú prácu a objavovanie. Hovoria totiž všetko. O prístupe, o zápale, o vnímaní podstaty zdravia a krásy. Cieľom značky GERnétic je obnoviť rovnováhu pokožky, odstrániť nedostatky a vyživovať bunky. Celú túto cestu a filozofiu vytvoril počas niekoľkých dekád výskumu Dr. Albert Laporte, ktorý Laboratoires GERnétic Synthèse a s nimi aj značku GERnétic založil a sám sa na vývoji aktívne podieľal. V jeho práci a odkaze pokračujú mimoriadne talentovaní ľudia a posúvajú hranice znalostí o kráse a zdraví pokožky ďalej. GERnétic prináša jedinečný a nadčasový prístup.
Podstata GERnétic
Značka vyvíja produkty, ktoré môžu cieliť priamo na bunky. Vychádza zo znalostí potrieb týchto základných stavebných jednotiek tela. „Pri každej nerovnováhe musíme koži dodať špecifické elementy, ktoré v nej spustia také fyziologické mechanizmy, vďaka ktorým sa problémov zbaví v podstate sama. Náš prístup je holistický. Zameriavame sa na problém, nie len na prejavy. A dávame telu všetky prostriedky, aby sa s nerovnováhou dokázalo vysporiadať samé,“ predstavuje základné východisko GERnétic Nathalie Michel, technická a regulačná riaditeľka GERnétic International.
Zrkadlo vnútorného prostredia
Koža funguje ako indikátor. Ekzém, akné, psoriáza, ružienka – to všetko sú signály, že niečo nie je v poriadku. Bohužiaľ, ich výskyt v populácii je v dnešnej dobe čoraz častejší. „Hlboké znalosti tráviacej, hormonálnej a obehovej sústavy sú základom pochopenia bunkového systému. Vďaka tomu GERnétic vo svojich receptúrach dokáže na vedeckej báze kombinovať aminokyseliny, vitamíny, minerály a stopové prvky tak, aby synergicky pôsobili na jednotlivé bunkové systémy, ktoré sa na vzniku ťažkostí podieľajú. Zameriavame sa na účinok a nechávame vyniknúť krásu pleti aj zvnútra,“ vysvetľuje Nathalie Michel princíp bunkovej terapie, ktorý GERnétic využíva.
Aktívne látky, ktoré si s kožou rozumejú
Produkty GERnétic obsahujú organické zloženie vyjadrené v aminokyselinách, stopových prvkoch a vitamínoch, špecifické pre potreby buniek. Tieto živiny ich priamo ovplyvňujú, vyvažujú ich funkciu a celkový stav, a pomáhajú tak dosiahnuť zdravú pokožku a pestovaný vzhľad.
Značku odlišuje spôsob práce s aktívnymi látkami. Zatiaľ čo je bežné, že v kozmetickom odvetví sa použije jedna či dve aktívne látky, GERnétic pracuje s väčším množstvom týchto zložiek, ktoré sú dávkované v malom množstve a veľmi presne. Všetky fungujú vo vzájomnej harmónii. „V zásade používame aktívne látky, ktoré vyživujú, odstraňujú nedostatky a vyrovnávajú bunkové mechanizmy. Stimulujeme bunky, aby si samé vytvárali svoje vlastné stopercentne biokompatibilné komponenty,“ objasňuje Nathalie Michel.
Biotechnológie
Unikátnu formulu prípravkov tvoria tie najinovatívnejšie molekuly získavané z rastlinnej a morskej ríše prostredníctvom biotechnológií. Biotechnológia predstavuje metódu získavania aktívnych látok, a to veľmi efektívne. Premieňa organizmy na živé továrne schopné produkovať veľmi presne cielené fytomolekuly. „Tento spôsob výroby má aj ďalší benefit. Ide o udržateľnú zelenú chémiu. Nezaťažuje životné prostredie. A pre nás je to cesta, ako tvoriť stále nové vzorce a receptúry,“ dodáva Nathalie Michel.
Diagnostika nie je zbytočná
Kľúčové v starostlivosti o pleť je pre značku GERnétic nájsť príčinu ťažkostí. Preto dôsledne dbá na vyhodnocovanie kondície pleti a nepracuje s preddefinovanými protokolmi. Od svojho vzniku prísne dodržiava princíp diagnostiky šitej na mieru. „Sme hrdí na to, že od svojho vzniku sme priekopníkmi v prístupe
’diagnostiky šitej na mieru ošetreniu’,“ zdôrazňuje Nathalie Michel. Každá Gerneticienne (pozn. označenie pre odborne vyškolenú kozmetičku GERnétic) vie, ako identifikovať to, čo klientom v danom momente ich života chýba. Také vysoko individuálne posúdenie stavu pokožky kozmetičke následne umožňuje vytvoriť personalizované ošetrenie a zostaviť aj prípravky na domácu starostlivosť, ktoré presne odpovedajú na potreby klientov.
Nie je to len kozmetička
Gerneticienne je viac než kozmetička, viac než „nanášačka“ krémov. Je to odborníčka na pokožku s problémami. Aby kozmetička so značkou GERnétic mohla pracovať, musí podstúpiť oveľa viac ako štúdium zakončené maturitou či rekvalifikáciu ukončenú úspešným zložením záverečnej skúšky odbornej spôsobilosti vo svojej krajine. Musí absolvovať množstvo kvalifikačných kurzov, aby sa z nej stala licencovaná kozmetička metódy GERnétic International. Tento výcvik je zakončený diplomom, ktorý musí byť umiestnený na viditeľnom mieste v salóne. GERnétic tak vďaka svojmu odbornému výcviku posilňuje rolu kozmetičky, pretože zvládnuť takú prípravu môžu len tie najlepšie a najodhodlanejšie.
„GERnétic pracuje holisticky, a preto musí byť Gerneticienne vo svojej práci kreatívna a všímať si súvislosti. Pokožka je totiž zrkadlom toho, v akom stave sa organizmus nachádza. A na tom sa podieľa množstvo faktorov: strava, trávenie, životný štýl. Práve preto je dôležité, aby pozerali na problém zo širšej perspektívy, a mohli tak klientom poskytnúť fundovanú radu a ďalšie odporúčania, ako sa o seba čo najlepšie starať. To prináša ešte lepšie výsledky a klienti sa potom spokojne vracajú, pretože vidia a cítia, že sú v dobrých rukách,“ približuje Nathalie Michel.
Výrobky GERnétic distribuujú výlučne schválené kozmetické salóny, ktoré pomáhajú šíriť nielen hodnoty značky, ale tiež zdieľajú jej poňatie dokonalej kvality. Tento spôsob zaručuje, že o klientov bude postarané tým najvhodnejším spôsobom. Znamená to individuálny prístup aj garanciu akosti produktov GERnétic International.
A ako je to s bezpečnosťou?
Produkty GERnétic sú vyrábané s dôrazom na najvyššiu akosť. „Pri výrobe sa riadime kľúčovými piliermi, ktoré sú súčasťou našej firemnej DNA. Ide o bezpečnosť, maximálnu kvalitu, dokázanú vynikajúcu účinnosť, dodržiavanie celosvetových predpisov a, samozrejme, netestujeme na zvieratách. Hrdo plníme požiadavky „Made in France“,“ zdôrazňuje Nathalie Michel.
Značka si zakladá na bezpečnosti produktov. Tá je garantovaná množstvom testov, na ktoré dozerajú kvalifikovaní hodnotitelia, ktorí vykonávajú posúdenie bezpečnosti a nezávadnosti každej kozmetickej formuly. „Na výrobu produktov využívame len overené a bezpečné suroviny. Všetky receptúry sú testované pod dohľadom a kontrolou nezávislých dermatologických a oftalmologických laboratórií akreditovaných francúzskymi úradmi. Želáme si mať úplnú istotu, že žiadny z prípravkov nespôsobí používateľom podráždenie pokožky ani očí. Kozmetické prípravky vyžadujú aj konzerváciu. GERnétic využíva len dlhodobo overené a účinné spôsoby konzervácie, ktoré sú pri expozícii považované za vyhovujúce. Sme veľmi radi, že sa takmer nestretávame s tým, že by naše produkty vyvolali u zákazníkov nejakú nežiaducu reakciu,“ objasňuje Nathalie Michel. Značka je voči zákazníkom plne transparentná. Všetky dôležité údaje v súlade s legislatívou nájde zákazník na obale, od čísla šarže, zloženia, objemu, cez informácie o dobe trvanlivosti produktu od prvého otvorenia až po inštrukcie, ako prípravok aplikovať.
Normy a testovanie
Značka GERnétic sa zaviazala dodržiavať kvalitu v rámci celého výrobného reťazca. Od výberu vstupných materiálov, ich nákupu a príjmu, cez vlastný proces výroby a kontroly, skladovanie a expedíciu až po finálnu distribúciu produktov k zákazníkom. Výrobné procesy sú v súlade s „Best Practice of Manufacturing“ (Good Manufacturing Practice, skrátene GMP) podľa normy EN ISO 22716. Táto norma bola pôvodne vyvinutá pre farmaceutický priemysel. Vo Francúzsku podlieha kozmetická produkcia rovnakému kontrolnému orgánu ako výroba liečiv: Národnej agentúre pre bezpečnosť liečiv a výrobkov pre zdravie (L’Agence nationale de sécurité du médicament et des produits de santé, skrátene ANSM). Kontroly sa vykonávajú každoročne.
Každá šarža produktov je pred vypustením do obehu na základe GMP podrobená kontrole kvality. Prechádza sériou testov podľa vopred určenej špecifikácie, aby pri každej šarži bola vždy zaručená zodpovedajúca konzistencia, kvalita a bezpečnosť. „Pri týchto kontrolách jednotlivých šarží prípravkov GERnétic sledujeme parametre organoleptické alebo prístupné zmyslom – vizuálne vlastnosti, textúru a vôňu. Ďalej nás zaujímajú chemické vlastnosti, ako je pH, tie fyzikálne, ako sú viskozita, index lomu svetla alebo hustota. A nakoniec sú tu mikrobiologické testy, ktoré potvrdzujú neprítomnosť baktérií, kvasiniek, plesní či iných patogénov,“ približuje proces kontroly Nathalie Michel.
Produkty GERnétic zodpovedajú regulám po celom svete: v Európe, Rusku, Ázii, severnej a južnej Amerike, Oceánii, na Blízkom východe. Sú registrované a licencované v 49 krajinách. Spĺňajú teda najprísnejšie svetové požiadavky. Tie európske podliehajú nariadeniu č. 1223/2009, ktorého prílohy pravidelne dopĺňa a aktualizuje Európska komisia na základe najnovších testov a názorov nezávislých expertov z Vedeckého výboru pre bezpečnosť spotrebiteľov (Scientific Committee on Consumer Safety, skrátene SCCS).
Ako je možné doložiť účinnosť produktov
GERnétic využíva množstvo spôsobov, ako dokumentovať účinnosť svojich prípravkov. Ide o mechanické testy, merania, obrazové metódy, sebahodnotenia, hodnotenia dermatológov, dotazníky a prieskumy. „Zvolili sme si najprísnejšie metódy laboratórneho klinického testovania našich výrobkov, ktoré podlieha metodike GLP (Good Laboratory Practice). Testovanie sa odohráva za striktných podmienok tak, aby výsledky boli plne kontrolovateľné a mohli sme sledovať, ako sa jednotlivé premenné správajú. Záleží od mnohých faktorov, napríklad od vyberú účastníkov, množstva použitého prípravku, počtu aplikácií a ďalších,“ poodkrýva priebeh klinických štúdií Nathalie Michel.
Nikdy sme netestovali na zvieratách
Napriek tomu, že zákaz testovania na zvieratách nadobudol v Európskej únii účinnosť až v roku 2004, GERnétic International nikdy k podobným skúškam nepristúpil. Značke záleží na dobrých životných podmienkach zvierat v kontexte odvetvia.
Vďaka kvalite a účinnosti produktov si GERnétic po celom svete získava srdcia zákazníkov a udržiava si ich náklonnosť viac ako päťdesiat rokov.